فایل کامل صورتهای مالی برای حسابرسان و حسابدارن بصورت اکسل و با تمام فرمول های لازم
كه برای تمامی شرکتها میتوان استفاده نمود هم شرکتهای سهامی عام وخاص و شرکتهای بورسی.
لینک دانلود : فایل کامل خام صورتهای مالی با تمامی فرمولها تحت اکسل
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
![]() |
1 | 1093 | mardalan |
![]() |
0 | 314 | moti74 |
![]() |
0 | 303 | moti74 |
![]() |
0 | 394 | aliazariacc |
![]() |
0 | 612 | aliazariacc |
![]() |
22 | 3431 | shahriyarzfr |
![]() |
1 | 666 | 7886 |
![]() |
0 | 729 | hesab |
![]() |
0 | 742 | hesab |
![]() |
0 | 465 | hesab |
![]() |
0 | 453 | hesab |
![]() |
1 | 624 | hajibandeh |
![]() |
1 | 556 | hajibandeh |
![]() |
0 | 614 | iran |
![]() |
0 | 489 | hesab |
![]() |
0 | 463 | iran |
![]() |
0 | 491 | iran |
![]() |
0 | 841 | iran |
![]() |
0 | 483 | hesab |
![]() |
0 | 382 | hesab |
فایل کامل صورتهای مالی برای حسابرسان و حسابدارن بصورت اکسل و با تمام فرمول های لازم
كه برای تمامی شرکتها میتوان استفاده نمود هم شرکتهای سهامی عام وخاص و شرکتهای بورسی.
لینک دانلود : فایل کامل خام صورتهای مالی با تمامی فرمولها تحت اکسل
آزمونهای استخدامی بانکهای دولتی و خصوصی یک منبع اختصاصی ثابت دارند و آن چیزی نیست جز دانش علوم بانکی . دانش علوم بانکی به چندین موضوع مختلف قابل تقسیم و تطبیق می باشد ولی در کل به دانشی اطلاق میشود که موضوع آن بانکداری با تقسیم بندیهای داخلی و خارجی ( ارزی ) و موضوعات حول و حوش آن می باشد. سرفصل این کتاب عبارت است از :پول و بانک - تاریخچه بانکداری در جهان و ایران - بانکداری بدون ربا - تحولات بانکداری در ایران در ۵۰ ساله اخیر -حسابداری بانکها و صندوقهای وابسته به آن شامل صندوقهای اجاره ای - انواع سپرده ها و مباحث مربوط به آن -چک و قانونهای مربوط به آن - اوراق مشارکت - وکالت نامه ها -حساب مرکز -حواله ها-اوراق و اسناد تجاری -اموال منقوله
منبع فايل : بانک مرکزی - قالب کتاب : PDF - حجم فایل : ۲,۵۱۰ کیلوبایت
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
|
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
|
تنخواه ، اعتبار دولتی برای تأمین
هزینه های جاری و فوری مؤسسات و مقامات دولتی ، نیز حوالة مالی . در بارة ریشة این
واژه اطلاعی در دست نیست . تنخواه در غالب فرهنگنامه های فارسی ، پول نقد، سرمایة
نقدی ، مال و متاع و برات معنا شده است (شاد؛ دهخدا؛ صدری افشار، ذیل واژه ).
در منابع تاریخی ایران در دورة پیش از مغول ، واژة تنخواه تنها یک بار در
تاریخ بیهقی (ص 156) به کار رفته است که معنای دقیق آن هم روشن نیست ، اما ظاهراً
بخشی از مواجب یا همة مواجب بوده است . در منابع تاریخی عربی نیز این تعبیر نیامده
است .
در منابع دورة مغول و تیموری ، مانند تاریخ جهانگشا ی جوینی ، جامع
التواریخ رشیدالدین فضل اللّه ، دستورالکاتب شمس منشی و ظفرنامة شرف الدین یزدی ،
نیز واژة تنخواه به کار نرفته است ، اما به استناد کاربرد این واژه در رسالة فلکیه
(ص 122،171) که کتابچه ای در بارة نظام مالی است ، می توان فرض کرد که اصطلاح
تنخواه در نهادهای مالی این دوره ها به کار می رفته است . به نوشتة مؤلف این رساله
، عبداللّه بن محمد مازندرانی (متوفی ح 865)، معمولاً برای مصارف متنوعی مانند
اعطای مرسوم ، ساختمان سازی ، اعطای مساعده به لشکریان و تهیة لوازم ضروری برای
نهادهای اداری ، می بایست «توجیه » (تعیین وجه از محلی ) صورت می گرفت ؛ ظاهراً این
مبلغ همان تنخواه بوده که می بایست از اموال متعلق به دیوان یا از برخی مقامات
تأمین می شده است (ص 122ـ127). در اینجا تنخواه معنایی نزدیک به «توجیه » می یابد.
تنخواه را در این دوره در دفتری به نام «دفتر تحویلات » ثبت می کردند (همان ، ص
122). در این دفتر مقدار اصل مال و تنخواه و نام تحویل دهنده و تحویل گیرندة وجه
ثبت می گردید. ظاهراً تنخواه به «اخراجات مقرریه و اطلاقیه » نیز مربوط بوده است که
در مفهومی کلی می توان آنها را به مصارف «مستمر» و «قطعی » و «اتفاقی » تعبیر کرد.
به نظر می رسد که بخشی از تنخواهها از محل همین اخراجات تأمین می شده است ، ازینرو
تنخواه مربوط به مقرریه و اطلاقیه را می توان مبلغ یا مالی تصور کرد که گاه مصارف
دائمی و مستمر می یافت ، مانند «ادرار» (مستمری )، گاه قطعی بود، مانند علوفه ای که
می بایست در اختیار امرا و ارکان دولت گذارده می شد و گاه اتفاقی ، که در موارد خاص
روی می داد (برای موارد متعدد رجوع کنید به همان ، ص 163ـ171)؛ با اینهمه ، مفهوم
تنخواه در رسالة فلکیه بسیار پیچیده است .
اصطلاح تنخواه در دورة صفوی
(906ـ1135) کاربرد بسیار یافته و در غالب منابع این دوره به کار رفته است ، اما در
هیچیک از این منابع نمی توان تعریف روشنی از آن به دست آورد. بوسه (ص 68، 216ـ217)،
که اسناد دوره های آق قوینلو و قراقوینلو و صفوی را بررسی کرده است ، «تنخواه دادن
» را همان «حوالة سال به سال مواجب » و «حواله صادر کردن » دانسته است . مینورسکی
(ص 161ـ162) نیز تنخواه را با براتِ «یکساله » و «همه ساله » مربوط دانسته و آن را
«مبلغ » ترجمه کرده است . در پاره ای از اسناد دیوانی این دوره ، تنخواه به معنای
پرداختِ «سال به سالِ» مال و «مواجب سال به سال » به کار رفته است (قائم مقامی ، ص
61، 76). میرزا سمیعا در تذکرة الملوک (ص 53، 56،60) نیز به تنخواه «همه ساله » و
«یکساله » اشاره کرده است . بر اساس شواهد، در این دوره گاه می توان تنخواه را بخشی
از مواجب و گاه همة مواجب دانست ( رجوع کنید به همان ، ص 4، 24، 43، 57،60؛ نیز
رجوع کنید به نصیری ، فهرست ، ذیل «تنخواه » و «تنخواه مواجب »). در این دوره ، گاه
برای خرید لوازم ضروری دیوان و ادارات ، تنخواه داده می شده است (میرزا سمیعا، ص
11، 14ـ16). معمولاً تنخواه کارگزاران حکومتی را رؤسای نهادهای مربوط پس از «تصدیق
» پرداخت می کردند (همان ، ص 4، 7، 9، 13ـ 15، 24). تنخواه گاه نقد و گاه حواله و
برات بود (همان ، ص 9، 14، 18، 20، 37ـ40، 59). به استناد یکی از شواهدِ کاربردِ
تنخواه در تذکرة الملوک (ص 43)، بخشی از مواجب که به صورت نقد پرداخته نمی شد، از
دفتر تنخواه ــ و به احتمال قوی به صورت برات یا حواله ــ اعطا می گردید. شاید به
همین سبب ، برخی تنخواه را همان برات دانسته اند. به استناد این موارد شاید بتوان
تنخواه را طلب مالی کارگزاران دولتی از حکومت دانست . میرزا سمیعا گاه تعبیر «طلب »
را همراه با تنخواه به کار برده است (ص 38ـ41).
نبودن شواهدی از کاربرد
تنخواه در دورة افشاریه (1148ـ ح 1210) و زندیه (ح 1163ـ ح 1208) بر ابهام مفهوم
تنخواه می افزاید؛ با وجود این ، گمان می رود که تنخواه در نهاد مالی این دوره ها
وجود داشته است ، زیرا در دورة قاجار (1210ـ1344) شواهد کاربرد آن فراوان است . در
این دوره گاه تنخواه در معنای برات و مواجب و مال نقد به کار رفته است ( رجوع کنید
به قائم مقامی ، ص 254ـ256؛ احمدمیرزا قاجار، ص 27؛ فرمان ها و رقم های دورة قاجار
، ج 1، ص 78ـ79؛ قائم مقام ، بخش 1، ص 42؛ سیاق معیشت در عصر قاجار ، ص
281ـ282،290، 321، 403). مصارف دیگر تنخواه هزینه های ضروری نهادهای اداری بود
(امین الدوله غفاری ، ج 4، ص 64ـ66، 110؛ قائم مقام ، بخش 1، ص 83، 139؛ بخش 2، ص
117، 132، 329؛ برگ های تاریخ ، ص 114ـ115). برای پرداخت غرامتهای جنگی نیز از
تنخواه استفاده می شد (قائم مقام ، بخش 2، ص 52، 64، 82). مسئول تعیین مبلغ تنخواه
و پرداخت آن «تحویلدار» یا «امین سرکار دیوان » نام داشت (همان ، بخش 2، ص 71). به
این ترتیب تنخواه در این دوره ، پول یا مالی بود که حکومت برای هزینه های ضروری در
اختیار سازمانهای اداری و کارگزاران حکومتی قرار می داد.
امروزه تنخواه در
دستگاه مالی کاربرد بسیار دارد. تنخواه و اصطلاح امروزی تنخواه گردان ، در
فرهنگنامه های علوم اقتصادی معمولاً اعتبار متحرک ، مساعده و پیش پرداخت معنا شده
است (فرهنگ ، 1372ش ، ص 546؛ فرهادی ، ص 603). همچنین در قانون نامه های مالی
بتفصیل از تنخواه و انواع
آن ، دستورالعمل تخصیص اعتبارات و پرداخت تنخواه
و نیز طرز استفاده از تنخواه گردان و نحوة واریز کردن آن سخن رفته است ( رجوع کنید
به ایران . قوانین و احکام ، 1347 ش ، ص 726ـ727، 729؛ همو، 1372ش ، ج 1، ص 35، 37ـ
38، 41ـ42، 100ـ 101، 126).
تنخواه گردان پولی است که در صندوق اداره یا
مؤسسه ای گذارده می شود تا در مواقع ضروری و فوری به مصرف برسد. تنخواه گردان
انواعی دارد، از جمله تنخواه گردان خزانه ، تنخواه گردان استان ، تنخواه گردان
حسابداری و تنخواه گردان پرداخت . طبق مواد 24 تا 27 قانون محاسبات عمومی کشور
(مصوب شهریور 1366)، تنخواه گردان خزانه عبارت است از اعتبار بانکی در حساب درآمد
عمومی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که به موجب قانون ، اجازة استفاده از آن
به میزان معیّن در هر سال مالی برای رفع احتیاجات نقدی خزانه در همان سال به وزارت
امور اقتصادی و دارایی داده می شود، اما تا پایان سال واریز می گردد. تنخواه گردان
استان ، وجهی است که خزانه از محل اعتبارات مصوب به منظور ایجاد تسهیلات لازم در
پرداخت هزینه های جاری و عمرانی دستگاههای اجراییِ محلی تابع نظام بودجة استانی ،
در اختیار نمایندگیهای خزانه در مرکز هر استان قرار می دهد. تنخواه گردان حسابداری
، وجهی است که خزانه یا نمایندگی خزانه در استان ، از محل اعتبارات مصوب برای بعضی
هزینه های سال جاری و تعهدات قابل پرداخت سالهای قبل ، در اختیار ذیحساب قرار می
دهد تا در قبال حواله های صادرشده واریز شود و با صدور درخواست ، وجه مجدداً دریافت
گردد. تنخواه گردان پرداخت ، وجهی است که از محل تنخواه گردان حسابداری ، از طرف
ذیحساب با تأیید وزیر یا رئیس مؤسسه یا مقامات مجاز از طرف آنها، برای برخی مصارف
در اختیار واحدها یا مأمورانی قرار می گیرد که به موجب این قانون و آیین نامه های
اجرایی آن ، مجاز به دریافت تنخواه گردان اند، تا بتدریج که هزینه ها پرداخته شود،
اسناد هزینه تحویل داده شود و مجدداً وجه دریافت دارند (ایران . قوانین و احکام ،
1372ش ، ج 1، ص 35؛ برای توضیحات بیشتر رجوع کنید به ایران . قوانین و احکام ،
1347ش ؛ همو، 1372ش ، همانجاها).
اصطلاح تنخواه امروزه در کشورهای عربی
«سُلْفة مالیة » نامیده می شود و مبلغی است که دولت به عنوان مساعده برای انجام
دادن پاره ای امور در اختیار سازمانها و نهادهای اداری قرار می دهد (کرمی ، ذیل "
imprest " ).
تعبیر تنخواه در هند نیز متداول بوده است ( رجوع کنید به منتخب
کاغذات عهد شاهجهان ، ص 15ـ22 و جاهای دیگر) و در فرهنگنامه های اردو، حقوق ماهانه
، مشاهره ، وظیفه (حقوق ماهانه ) و مواجب معنا شده است (دهلوی ؛ فیروزالدین ، ذیل
واژه ). در این فرهنگنامه ها از «تنخواه دار» نیز به عنوان کسی که حقوق ماهانه می
گیرد، یاد شده است ( رجوع کنید به دهلوی ؛ فیروزالدین ، ذیل «تنخواه دار»). همچنین
به «دیوان تن » (مخفف دیوان تنخواه ) اشاره شده ، اما توضیحی در این باره نیامده
است ( رجوع کنید به دهلوی ؛ کنتوری ، ذیل «دیوان تن »). تنخواه در فرهنگ اصطلاحات
حقوقی و مالی هند در سدة چهاردهم / بیستم ، به معنای برات و سند مالی به کار رفته
است . همچنین «تنخواه دهنده » به معنای وزیر، و «تنخواه رقمی » به معنای سند مالی و
برات به کار رفته است (ویلسون ، ص 509).
مساله اساسي در حسابداري پيمانكاري تعيين مخارج ودرآمد هر دوره مالي در طول مدت قرارداد است. در موردحسابداري قراردادهاي بلندمدت پيمانكاري ذکر نكات زيرضروري است:
1- دورهاي که مخارج مربوط به يك طرح شناسايي ميشودبا امضاي قرارداد آغاز و با تكميل آن خاتمه مي يابد.
2- مخارجي را که پيمانكار قبل از انعقاد قرارداد براي شرکت در مناقصه انجام ميدهد در صورتي که قابل تشخيص و شناسايي باشد جزو بهاي تمام شده پيمان محسوب ميشود در غيراين صورت جزو هزينه هاي دوره وقوع خواهد بود.
3- در يك واحد پيمانكاري مخارج انجام شده را ميتوان به ترتيب زير طبقه بندي کرد:
الف-مخارج مستقيم، مانند مواد و مصالح مصرفي درپيمان، دستمزد کارگران و سرپرستان کارگاه واستهلاك ماشين آلات بكار گرفته شده در پيمان که جزو بهاي تمام شده پيمان به شمار ميآيد.
ب -مخارج غيرمستقيم، مانند هزينه تعميرگاه مرکزي، طراحي و خدمات فني که بين پيمانهاي مختلف مشترك است که معمولابرمبناي معقولي مانند دستمزد مستقيم، موادمستقيم و مبلغ پيمان بين پيمانهاي مختلف سرشكن ميشود.
ج -مخارج بي ارتباط با پيمانها، مانند هزينه هاي تحقيق و توسعه، هزينه هاي مالي غير مرتبط باپيمانها و هزينه استهلاك ماشين آلات وتجهيزاتي که در پيمانها بكار گرفته نشده است. اين مخارج جزوبهاي تمام شده پيمان به حساب نمي آيد زيرا با پيشرفت هيچيك ازپيمانها ارتباط ندارد. اما در برخي مواردهزينه هاي عمومي و اداري، هزينه هاي تحقيق وتوسعه و هزينه هاي مالي که بطور مشخص باقرارداد معيني ارتباط دارد به عنوان بخشي ازمخارج انباشته پيمان به حساب ميآيد.
4 - ضمانتنامه هايي که پيمانكار در طول اجراي طرح به کارفرما تسليم مي نمايد ميتواند به شكل آماري خارج ازدفاتر و يا در حسابهاي انتظامي ثبت شود
1- روش درصد پيشرفت کار
2- روش کار تكميل شده
بكارگيري هر يك از روشهاي ياد شده به تواناي يپيمانكار در برآورد قابل اتكا از مخارج پيمان، درآمد پيمان وميزان پيشرفت کار بستگي دارد.
- روش درصد پيشرفت کار
در روش درصد پيشرفت کار، درآمد و سود ناخالص پيمان به تناسب پيشرفت عمليات يعني درصد پيشرفت کار شناسايي ميشود. در اين روش، شناسايي سود ناخالص پيماندر هر دوره مالي، براساس پيش بيني کل مخارج و پيش بيني صورت وضعيتهايي که در طول دوره اجراي طرح تاييدخواهد شد انجام ميگيرد.
براي حسابداري قراردادهاي بلندمدت پيمانكاري طبق روش درصد پيشرفت کار، مخارج و صورت وضعيتهاي تاييدشده در طول اجراي طرح به ترتيب در حساب پيمان درجريان ساخت وحساب کار گواهي شده (يا صورت وضعيتهايپيشرفت کارها) ثبت ميشود. حساب پيمان در جريان ساخت مشابه حساب کار در جريان ساخت در روش هزينه يابي سفارش کار است با اين تفاوت که سودناخالص پيمان در هردوره مالي نيز به مخارج اجراي طرح اضافه ميشود. بنابراين،مانده اين حساب در پايان دوره مالي به ارزش خالص بازيافتني (بهاي تمام شده بعلاوه سودناخالص) گزارش ميگردد.
حساب کار گواهي شده مشابه حساب درآمد تحقق نيافته است که مانده بستانكار دارد. در تاريخ تهيه صورتهاي مالي، مانده حساب پيمان در جريان ساخت وحساب کار گواهي شده هر قرارداد جداگانه از يكديگر کسر ونتيجه جزو دارايي جاري يا بدهي جاري در ترازنامه گزارش ميشود.
منطق بكارگيري روش درصد پيشرفت کار اين ا ست که کارفرما و پيمانكار طبق قرارداد، تعهدات الزام آوري راپذيرفته اند. پيمانكار مسئوليت کامل اجراي عمليات موضوع پيمان را پذيرفته است و کارفرما متعهد است که در آخر هرماه صورت وضعيت کليه کارهايي را که انجام يافته است براساس نرخهاي مورد توافق به پيمانكار پرداخت کند. درنتيجه در جريان پيشرفت کار >فروش< بتدريج واقع ميشود،بنابراين درآمد و هزينه نيز بايد به همين نحو شناسايي شود.
مزيت اصلي روش درصد پيشرفت کار اين است که درآمد به تناسب پيشرفت عمليات شناسايي و با هزينه هايواقع شده براي رسيدن به همان مرحله مقابله ميشود يعني تطابق هزينه و درآمد هر دوره به نحوي صحيح انجام ميگيرد.امادر مقابل خطر اشتباه در برآورد را به همراه دارد. بدين جهت تا زماني که نسبت به سودآوري کل پيمان اطميناني نباشد منظور داشتن سود در صورتهاي مالي مورد نخواهدداشت و کاربرد روش درصد پيشرفت کار نادرست است.
- روش کار تکميل شده
در روش کار تكميل شده درآمد و سود ناخالص پيمان هنگامي شناسايي ميشود که کل پيمان يا بخش عمده اي از آن تكميل و صرفآً کارهاي جزيي باقيمانده باشد. براي حسابداري قراردادهاي بلندمدت پيمانكار طبق روش کار تكميل شده، مخارج و صورت وضعيتهاي تاييدشده در طول اجراي طرح مشابه روش درصد پيشرفت کار، به ترتيب در حساب پيمان در جريان ساخت و حساب کار گواهي شده ثبت ميشود اما شناسايي سود تا زماني آکه پيمان تكميل نشده است به تعويق ميافتد.
مزيت اصلي روش کار تكميل شده اين است که سودپيمان زماني تعيين ميشود که کار خاتمه يافته يا به مراحل نهايي تكميل رسيده است. دراين روش خطر شناسايي سودهايي که ممكن است کسب نشود به حداقل ميرسد.اشكال اساسي روش کارتكميل شده اين است که درآمدي که در هر دوره مالي گزارش ميشود ميزان کار انجام شده طي آندوره را برروي پيمانها منعكس نميکند. يعني اگر چند پيمان بزرگ همگي در يك دوره مالي تكميل شود و در دوره هاي قبل پيماني به اتمام نرسيده باشد و يا در دوره هاي بعد پيماني تكميل نشود با وجود ثبات نسبي فعاليتهاي انجام شده ميزان سودي که گزارش ميشود و سودي که به سهامداران تعلق ميگيرد نادرست خواهد بود. همچنين اگر سود چندين ساله پيمان در يك سال به حساب منظور شود شرکت پيمانكاري مشمول ضريب مالياتي بالاتري خواهد بود.
1- اجراي عمليات موضوع پيمان از طريق انعقاد قرارداد به پيمانكار واگذار ميشود و مدت اجراي طرح معمولابه بيش از يك دوره مالي تسري مييابد.
2-فعاليتهاي پيمانكاري برخلاف ساير فعاليتهاي توليدي که معمولا در فضاي کارخانه انجام ميگيرد درمحل اجراي طرح که کارفرما در اختيار پيمانكار قرار ميدهد انجام ميگيرد.
3- هر قرارداد پيمانكاري معمولا به ساختن يك دارايي خاص ميانجامد.
4- قرارداد پيمانكاري پس از طي تشريفات مناقصه يا ترك مناقصه و يا توافق قيمت به پيمانكار واگذار ميشود.
5- پيمانكار براي پيشنهاد مبلغ پيمان علاوه بر برآورد بهاي تمام شده طرح، سود مورد انتظار خود را به آن
اضافه ميکند.
6- اگرچه پرداخت مخارج اجراي طرح به عهده پيمانكاراست اما پيمان در طول دوره ساخت به کارفرما تعلق دارد.
7- مبلغ قرارداد به تدريج در طول اجراي طرح از طريق تنظيم صورت وضعيت به پيمانكار پرداخت ميشود.
8- بهاي تمام شده و صورت وضعيتهاي اجراي کار درطول اجراي طرح انباشته ميشود. اين امر مديريت،حسابداري و حسابرسي قراردادهاي پيمانكاري را دشوار ميسازد.
اين ضمانتنامه براي تضمين قيمتي که پيمانكار براي اجراي طرح پيشنهاد کرده است اخذ ميشود.
ضمانت نامه مذکور در صورتي که پيمانكار در مناقصه برنده شود و از انعقاد قرارداد امتناع ورزد به نفع
کارفرما ضبط ميشود.
ب -ضمانتنامه انجام تعهدات:
اين ضمانتنامه هنگام امضاي قرارداد براي تضمين انجام تعهدات ازپيمانكار اخذ ميشود. ضمانتنامه مذکور
پس ازخاتمه کار و تصويب صورت مجلس تحويل موقت، آزاد ميشود.
ج -ضمانتنامه پيش پرداخت :
اين ضمانتنامه پس ازامضاي قرارداد در مقابل پيش پرداخت از پيمانكاراخذ ميشود. ضمانتنامه مذکور تا پايان مدت پيمان معتبر است و مبلغ آن به ترتيبي که اقساط پيش پرداخت واريز ميشود به تدريج تقليل مييابد.
د -ضمانتنامه حسن انجام کار:
از پرداخت هرصورت وضعيت به پيمانكار معمولا 10 % بابت سپرده
حسن انجام کار (وجه الضمان) کسرميشود. کارفرما ميتواند بنا به تقاضاي پيمانكارمبلغ
سپرده حسن انجام کار را در مقابل ضمانتنامه پرداخت کند.
مراحل اجراي طرح در موسسات بخش عمومي وخصوصي تفاوت ماهوي ندارد و موسسات بخش خصوصي کمابيش دراجراي عمليات پيمانكاري از تشريفات حاکم بر بخش عمومي تبعيت ميکنند.اجراي طرحهاي عمراني در موسسات بخش عمومي تابع تشريفات خاصي است که در 5 مرحله جداگانه درزير مورد بررسي قرار مي گيرد .
مرحله 1 - مطالعات مقدماتى طرح
موسسات بخش عمومي، مطالعات مقدماتي و نظارت براجراي طرحهاي ساختماني، تاسيساتي و تجهيزاتي را معمولا به مهندسان مشاور واگذار ميکنند. مطالعات مقدماتي شامل اقدامات زير است:
۱-۱-مطالعات تحقيقاتى و بنيادى
خدمات اين مرحله شامل مطالعات منطقه اي، اجتماعي واقتصادي است که نتايج حاصل از آن منجر به تصميمگيري کلي در مورد برنامه ها و شناخت طرحها و مديريت آنها ميشود.
۱-۲مطالعات شناسايى طرح
شروع اقدامات مربوط به اين مرحله منوط به اتمام تحقيقات بنيادي و پذيرش يا توصيه به سرمايه گذاري طرح ميباشد. مطالعات اين مرحله شامل تحقيقات و بررسيهاي لازم به منظور تعيين هدف طرح، شناخت اجزاي متشكله وهمچنين امكانات فني و اجرايي طرح با توجه به مصالح ساختماني، تجهيزات، نيروي انساني و بالاخره حدودسرمايه گذاري، زمان اجرا و تعيين اثرات اجتماعي و اقتصادي ناشي از اجراي طرح است. حاصل اين مطالعات به شكل گزارش تدوين ميشود که مبناي تصميمگيري در مورد اقدامات بعدي خواهد بود.
۱-۳ تهيه طرح مقدماتى
مطالعات اين مرحله شامل تحقيق، بررسي، مطالعه وآزمايشهاي لازم به منظور طراحي و تهيه نقشه هاي مقدماتي و مشخصات کلي طرح و تعيين محلهاي مناسب و برآورد کلي ابعاد و حجم کار و مخارج هر يك، راه حلهاي پيشنهادي وهمچنين مقايسه و تعيين نكات مثبت و منفي هر راه حل و بازده اقتصادي و اثراث هر يك از آنها ميباشد. تهيه کننده طرح مقدماتي مناسبترين راه را با ذکر دلايل لازم توصيه ميکند.مطالعات اين مرحله بايد به اندازهاي کامل باشد که امكان برآورد مخارج دوره طرح و هزينه هاي بهره برداري را براي تصميمگيري منطقي فراهم سازد. نتيجه اين مطالعات به شكل گزارش تدوين ميشود.
۱-۴تهيه نقشه ها ومشخصات اجرايى طرح
شروع اقدامات مربوط به اين مرحله منوط به اتمام مرحله تهيه طرح و پذيرش طرح ميباشد. خدمات اين مرحله شامل مطالعات، بررسي و تحقيقات لازم به منظور تهيه کليه اسنادعمليات اجرايي، برنامه زماني اجراي کار، برآورد مقا ديرکار وپيش بيني دقيق مخارج اجراي طرح ميباشد.
مرحله ۲ انتخاب پيمانکار
طرحهاي عمراني عمومآً از محل اعتبارات سرمايه گذاري ثابت و به ترتيب زير به شرکتهاي پيمانكاري واگذارميشود:
۲-۱دعوت از پيمانکاران براى اجراى طرح
پس از آماده شدن اسناد و مدارك عمليات اجرايي طرح معمولا پيمانكاران از طريق مناقصه يا مذاکره از نوع ومشخصات طرح مطلع ميشوند و در صورتي که مايل به اجراي طرح باشند اسناد و مدارك مناقصه را از کارفرما يا مهندسان مشاور تهيه وبراي بررسي و مطالعه در اختيار کادر فني خود قرار ميدهند.
۲-۲تسليم قيمت پيشنهادى و ضمانتنامه
۳-شرکت در مناقصه
چنانچه کادر فني با توجه به امكانات پيمانكار اجراي پيمان را عملي و اقتصادي تشخيص دهد قيمت کل کار را ازروي نقشه ها محاسبه و با افزودن سود مورد انتظار به آن پيشنهاد ميکند. هر يك از پيمانكاران براي تضمين اجراي طرح به قيمتي که پيشنهاد کرده اند بايد ضمانت نامهاي ازبانك اخذ و به کارفرما تسليم کنند. قيمت پيشنهادي پيمانكاربراي اجراي طرح همراه با ساير اسناد و مدارك از جمله ضمانتنامه بانكي در دو پاکت جداگانه - پاکت الف حاوي ضمانتنامه بانكي و کليه اسناد مناقصه و پاکت ب فقط شامل قيمت پيشنهادي به کارفرما تسليم ميشود. صدور ضمانتنامه شرکت در مناقصه از طرف بانكها موکول به اخذ وثيقه و کارمزد از پيمانكار است.
3-۱ انتخاب پيمانکار
کميسيون مناقصه موقع افتتاح پيشنهادها ابتدا پاکت الف پپيمانكاران را باز نموده و پس از بررسي چنانچه مدارك پاکتهاي الف کامل باشد پاکتهاي ب را که حاوي پيشنهاد قيمت است باز ميکند. پس از افتتاح پاکتهاي ب قيمت پيشنهادي هر پيمانكار معين ميشود. آنگاه ارقام مزبوراز رقم کمتر به بيشتر مرتب شده و در جدول مقايسه پيشنهادها درج ميشود. کميسيون مناقصه از بين پيشنهادهاد ييکه تمامي شرايط مناقصه را دارا باشد و
از لحاظ قيمت خارج ازاعتدال نباشد مناسبترين پيشنهاد را انتخاب و به عنوان برنده مناقصه معرفي ميکند. در صورتي که برنده مناقصه ازانعقاد قرارداد امتناع ورزد ضمانتنامه شرکت درمناقصه به نفع کارفرما ضبط خواهد شد و از نفر دوم براي عقد قرارداد دعوت ميشود.
كليه مراكزي كه مشتريان زيادي دارند كه چك
قبول مي كنند مثل دانشگاه ها، مدارس غير انتفاعي، فروشگاه ها و ... براي تعيين
اينكه كدام چك ها به موقع هستند و كدام از حد رد كرده اند و اينكه مبلغ چك هاي وصول
شده و نشده در سر رسيد چقدر است، مي توانند از نرم افزار اكسل بهره ببرند.
در اين مجموعه فايل راس گيري چك ها با
دو سيستم تاريخ ميلادي و شمسي ارائه شده است. ضمنا توضيحات و راهنمايي هاي لازم
درباره ي آن ها به صورت جزوه ي پي دي اف همراه محصول مي باشد.
هديه ي ويژه ي خريد شما يك جلد كتاب پي
دي اف ديگر است كه فايل اشانتيون شما با سي دي محصول ارسالي و در داخل همان سي دي
عرضه خواهد شد.
جهت بهره مند شدن از
اشانتيون هاي اينترنتي ما حتما آدرس ايميل و تلفن همراه خود را وارد نماييد.
توجه توجه : اين كتاب ، كاغذي نيست و به
صورت كتاب الكترونيك بر روي يك سي دي ارائه مي شود. كتاب پي دي اف اهدايي به عنوان
اشانتيون نيز همين گونه است. ضمنا لزوما كتاب اشانتيون از نظر موضوعي با محصول
خريداري شده ي شما يكسان نيست.
نكته:
مشتري گرامي فروش اين محصول توسط ما به معني تاييد يا رد محتواي آن نمي باشد و ما
در قبال محتويات كتاب پي دي اف مسئوليتي نداريم.
تذكر: مشتري گرامي به اطلاع مي رسانيم وقتي شما يك سفارش
اينترنتي ثبت مي كنيد، 4 گروه درگير مي شوند. فروشنده، بازارياب،اداره پست و سايت
ارائه دهنده ي خدمات فروش. در صورتي كه شما سفارشي مزاحم ثبت كنيد، باعث دو اتفاق
خواهد شد: 1- اتلاف وقت و هزينه از 4 گروه 2- در صورت برگشت خوردن كالاي ارسالي
هزينه پستي و خسارات وارده به همراه ماليات متعلقه از حساب فروشنده و بازارياب كسر
مي شود.لذا خواهشمند است نسبت به سفارش اينترنتي تعهد و دقت كافي را داشته
باشيد.
خريدي به يادماندني براي شما
آرزومنديم.
ارادتمند
تيم فروش فروشگاه
روش خرید: برای خرید راس گيري چك ها با اكسل - مديريت تاريخ چك ها، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.
پکیج جامع نرم افزارهای حسابداری فارسی
برخی نرم افزارها:
حسابداری آسمان ( حسابداری عمومی)
حسابداری رز ( حسابداری عمومی)
حسابداری کاوا ( حسابداری عمومی)
حسابداری اوکسین ( حسابداری عمومی)
حسابداری حسابیار ( حسابداری عمومی)
حسابداری ویژه ویدئو کلوپها (2 برنامه)
حسابداری ویژه املاک و بنگاه های
مسکن
حسابداری ویژه کلینیک های
پزشکی
حسابداری ویژه مطب های
پزشکی
نرم افزار مدیریت کارهای
روزانه و حسابهای بانکی
یکی از
قویترین نرم افزار حسابداری جهان محصول شرکت مایکروسافت Microsoft Money
مقاله آموزشی اصول و تعاریف حسابداری
(فارسی)
عرضه شده یر روی 1 سی دی
روش خرید: برای خرید پکیج جامع نرم افزارهای حسابداری فارسی، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.
این محصول شامل یک سی دی است.
فرمت این محصول به شکل پاور پوئینت می باشد.
محصول سرفصل کامل درس را در بردارد.
از
این محصول کلیه ی اساتید برای درس دادن در کلاس و نیز کلیه دانشجویان برای ارائه یا
فراگرفتن محتوای آموزش می توانند بهره ببرند!
قابل استفاده برای دانشگاه ها ، موسسات
کنکور و نیز کلیه ی گروه های علمی و شرکت ها!
هدیه ی ویژه ی
خرید شما یک چلد کتاب پی دی اف می باشد که در سی دی محصول ارسالی موجود خواهد
بود!
+ 10 مقاله زبان اصلی حسابداری جدید و نیز تعدادی مقاله
ی فارسی
100% مفید و کاربردی
روش خرید: برای
خرید آموزش جامع پژوهش عملیاتی 1 و 2، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش،
ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه
کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر
کلیک کنید.
این محصول شامل یک سی دی است.
فرمت این محصول به شکل پاور پوئینت می باشد.
محصول سرفصل کامل درس را در بردارد.
از
این محصول کلیه ی اساتید برای درس دادن در کلاس و نیز کلیه دانشجویان برای ارائه یا
فراگرفتن محتوای آموزش می توانند بهره ببرند!
قابل استفاده برای دانشگاه ها ، موسسات
کنکور و نیز کلیه ی گروه های علمی و شرکت ها!
هدیه ی ویژه ی
خرید شما یک چلد کتاب پی دی اف می باشد که در سی دی محصول ارسالی موجود خواهد
بود!
+ 10 مقاله زبان اصلی حسابداری جدید و نیز تعدادی مقاله
ی فارسی
100% مفید و کاربردی
روش خرید: برای خرید آموزش پژوهش عملیاتی 1 رشته حسابداری، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.
آموزش جامع حسابداري حقوق و دستمزد
مطابق با سرفصل
هاي استاندارد هاي سازمان فني و حرفه اي و آموزش و پرورش و نيز بر اساس استاندارد
هاي حسابداري ايران
يك جزوه ي پي دي
اف
زبان : فارسي
تعداد صفحه : 108
توجه : امكان
ارسال با ايميل وجود دارد. در صورت درخواست هنگام سفارش كالا پيام بگذاريد.
توجه : امكان ارسال به صورت جزوه ي چاپي
روي كاغذ وجود دارد. در صورت درخواست هنگام سفارش كالا پيام بگذاريد.
هديه ي ويژه ي
خريد شما يك جلد كتاب پي دي اف ديگر است كه فايل اشانتيون شما با سي دي محصول
ارسالي و در داخل همان سي دي عرضه خواهد شد.
جهت بهره مند شدن از اشانتيون هاي اينترنتي ما حتما آدرس ايميل
و تلفن همراه خود را وارد نماييد.
توجه توجه : اين كتاب ، كاغذي نيست و به صورت كتاب الكترونيك بر
روي يك سي دي ارائه مي شود. كتاب پي دي اف اهدايي به عنوان اشانتيون نيز همين گونه
است. ضمنا لزوما كتاب اشانتيون از نظر موضوعي با محصول خريداري شده ي شما يكسان
نيست.
نكته: مشتري گرامي فروش اين
محصول توسط ما به معني تاييد يا رد محتواي آن نمي باشد و ما در قبال محتويات نرم
افزار مسئوليتي نداريم.
تذكر: مشتري
گرامي به اطلاع مي رسانيم وقتي شما يك سفارش اينترنتي ثبت مي كنيد، 4 گروه درگير مي
شوند. فروشنده، بازارياب،اداره پست و سايت ارائه دهنده ي خدمات فروش. در صورتي كه
شما سفارشي مزاحم ثبت كنيد، باعث دو اتفاق خواهد شد: 1- اتلاف وقت و هزينه از 4
گروه 2- در صورت برگشت خوردن كالاي ارسالي هزينه پستي و خسارات وارده به همراه
ماليات متعلقه از حساب فروشنده و بازارياب كسر مي شود.لذا خواهشمند است نسبت به
سفارش اينترنتي تعهد و دقت كافي را داشته باشيد.
روش خرید: برای خرید آموزش جامع حسابداري حقوق و دستمزد - كتاب پي دي اف، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.
..برای از دست ندادن فرصت ها باید به قوانین و
مقررات اگاه بود..
شرط اگاهی است ..
بطور مثال
اساسنامه ی موجود در سی دی:
اساسنامه شرکت با مسئولیت
محدود
-اساسنامه سهامی خاص-
اساسنامه
شرکت سهامی عام-
اساسنامه شرکت تضامنی
-اساسنامه موسسات-
اساسنامه شرکت شهرکهای
صنعتی ایران-
نمونه اساسنامه انجمن صنفی(انبوه سازان مسکن)
....
- و ده ها مورد دیگر
کلیه
اساسنامه های بالا دارای راهنما میباشند
مثال :
راهنمای ثبتی شرکتهای سهامی عام-
تقاضانامه ثبت موسسات غیرانتفاعی
-پرسشنامه جواز تاسیس-
نمودار مراحل صدور
پروانه پزوهش-
چگونگی صدور کارت بازرگانی
-راهنمای ثبت اخراع-
راهنمای ثبت تغییر
در موسسات غیر تجاری -
شرایط پذیرش شرکت ها در بورس اوراق
بهادار تهران و .......
و ده ها مورد
دیگر
قوانین و مقررات
قانون اساسی
جمهوری اسلامی ایران
-اشنایی با سازمانهای ثبت اسناد و املاک
کشور
-سازمان نظارت بر شرکتها
-اسناد
تجارتی خاص -
ضمانتنامه ها
- قانون
تامین اجتماعی
- قانون تجارت الکترونیکی
- قانون حمایت از حقوق تولید کنندگان نرم افزار های رایانه
ای-چک و مقررات حقوقی آن
-قانون سفته -
قانون کار-
قانون مقررات صادرات و واردات
ایران
-قوانین امورگمرکی
-کلیات
قوانین قراردادها-
کلیاتی از حقوق قرار دادها-
مقررات پیمان ها ...
-
آیین نامه ها و دستورالعمل ها و طرح ها:
آیین نامه اجرایی عملیات پولی و بانکی
-آیین نامه اجرایی اخذ عوارض در مناطق ازاد
-آیین نامه اجرایی تاسیس شرکت مشاوره و توسعه کارآفرینی
-آیین نامه اجرایی توسعه مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری-آیین
نامه اجرایی تاسیس شرکت سرمایه گذار کارافرینی
-آیین نامه
اجرایی قانون جلب سرمایه گذار خارجی و ........
+
مجموعه مجوز های وزارت ارشاد اسلامی
تخصیص تسهیلات وام برای ورود ماشین الات و دستگاههای چاپ از
خارج کشور
در خواست چاپ و انتشار کتاب در شهرستان
در خواست مجوز چاپ کتاب در تهران
راهنمای
در خواست صدور مجوز کارهای چاپ غیر کتاب
راهنمای در خواست
مجوز برگزاری نمایشگاه های هنری
راهنمای در خواست مجوز تاسیس
نگارخانه
صدور مجوز اموزشهای پودمانی
صدور مجوز اموزشهای کوتاه مدت
صدور مجوز
اانتشارات دولتی غیر مطبوعات
صدور مجوز خوانندگی
صدور مجوز شهر
صدور مجوز موسسات کارشناسی
مشاوره ای
صدور مجوز آموزشهای بلند مدت علمی کاربردی
صدور مجوز اموزشهای متوسطه کارو دانش
صدور اموزشهای ضمن خدمت
مجوز خروج کتاب و
مطبوعات از کشور
مدارک مورد نیاز برای تاسیس استودوی
صدابرداری
مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده شرکت موسسه
تهیه تولید و تکثیر اثار صوتی
+ طرح
های کسب و کار و طرح های توجیهی اشتغال زایی + نرم افزار های جانبی
روش خرید: برای خرید مجموعه نفیس اساسنامه ها و راهنمای ثبت شرکت ها و مجوزها ، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.
كابرد اكسل در تهيه صورت هاي مالي
- تهيه جداول و عناوين صورت هاي مالي
نمونه بر اساس صورت هاي مالي ارائه شده توسط سازمان حسابرسي
- انتقال اطلاعات تراز آزمايشي به يادداشت هاي توضيحي بر اساس
فرمول و توابع اكسل
- انتقال اطلاعات يادداشت هاي توضيحي به
ترازنامه ، صورت حساب سود وزيان و صورت جريان وجوه نقد
به همراه فايل هاي نمونه شركت فرضي و توضيح مراحل كار به صورت
PDF
كاربرد اكسل در تهيه و تنظيم
سيستم حقوق و دستمزد
- تهيه و تنظيم
ليست حقوق و دستمزد
- تهيه و تنظيم فيش هاي حقوق و دستمزد
كاركنان
- تهيه و تنظيم ليست بانك
-
تهيه و تنظيم ليست بيمه
- تهيه و تنظيم كارت هاي حقوق و
دستمزد و صورت خلاصه حقوق و دستمزد ساليانه كاركنان
- تهيه و
تنظيم ليست عيدي و پاداش پايان سال كاركنان
به همراه فايل هاي نمونه شركت فرضي و توضيح مراحل كار به صورت
PDF
در يك CD
روشي ارزان و به صرفه نسبت به نرم
افزارهاي حسابداري ويژه شركت هاي
كوچك
روش خرید: برای خرید صورت هاي مالي و حقوق و دستمزد با اكسل، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.
نسخه اي مناسب جهت مشاغل آزاد ، فروشگاه ها ،
ادارات دولتي ، شركت هاي خصوصي ، كارخانجات ، شركت هاي پيمانكاري ، توليدي ها ، گل
فروشي ها ، هتل ها ، رستوران ها ، فروشندگان تلفن همراه
حسابداري شامل : ثبت تعاريف پايه اعم از مشتري ، درآمد ، برداشت
، هزينه ، تنخواه گردان ، دارائيهاي ثابت ، معرفي كدهاي كل - معين و تفضيلي
ثبت دريافت و پرداخت وجه نقد به طرف
حساب ها - صدور سند دستي به طرف حساب ها و كدهايي كه بصورت دستي توسط خود كاربر
تعريف شده اند
گزارشات حسابداري شامل
: اسناد حسابداري بصورت ريز و معين ، دفاتر روزنامه - كل - معين و تفضيلي ،
ترازها
گردش عمليات و خلاصه حساب
بانك ها ، هزينه ها ، تنخواه گردان ، برداشت ها ، درآمد ها و مشتريان بصورت ريز ،
معين و كل - عملكرد سود و زيان در يك بازه زماني مشخص - ترازنامه كلي سيستم
بانك و چك شامل : تعريف حساب هاي بانكي
و ثبت دسته چك ، دريافت و پرداخت چك شخصي و چك هاي متفرقه به طرف حساب ها - عمليات
چك شامل : وصول نقدي چك ، در جريان وصول ، وصول از طريق بانك ، واگذاري به مشتري ،
برگشت چك ، ابطال و چاپ رسيد
خريد و
فروش شامل : تعريف انبار ، تعريف كالا ، تعريف خدمات ، تعيين موجودي كالا در اول
دوره ، معرفي ويزيتور و بازارياب
فاكتور خريد - فاكتور فروش - فاكتور برگشت از خريد و فروش - پيش
فاكتور فروش - فاكتور اضافات - فاكتور كسورات
گزارشات انبارداري شامل : كالا طي دوره - خدمات طي دوره - سود و
زيان يك كالا و فاكتور خاص - موجودي كل كالاها - ليست سفارش كالا - كارت انبار -
كارت حسابداري انبار - عملكرد ويزيتورها و بازارياب ها - ليست خريداران كالا - ليست
فروشندگان كالا
حقوق و دستمزد شامل :
تعريف مشخصات پرسنلي و نوع حقوق ، ثبت حقوق و گزارش حقوقي آنها
امكانات : دفترچه تلفن - تايپ نامه -
ماشين حساب - تقويم - سازگار با تمامي چاپگر ها - نصب بر روي كليه ويندوزهاي ايكس
پي - درج نام و آرم موسسه در گزارشات و فاكتورها - پشتيبان گيري و بازگرداني
اطلاعات - تعيين سقف اعتبار براي مشتريان
بهمراه آموزش مولتي مدياي كامل نرم افزار نفيس - آموزش اصول
حسابداري يك طرفه و دوبل و دفترچه فارسي و رنگي نصب و كار با نرم افزار نفيس
روش خرید: برای خرید نرم افزار جامع حسابداري و انبارداري نفيس نسخه استاندارد، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.
فهرست جامع کدینگ کامل حسابهای یک مؤسسه تولیدی و صنعتی:
(حسابهای ترازنامه)
دارائیهای جاری: (129-100)
101 موجودی بانک
102 صندوق
103
تنخواه گردان
104 اوراق بهادار
106 اسناد دریافتنی – مشتریان
1/106 اسناد دریافتنی – تنزیلی
109 حسابهای دریافتنی – مشتریان
1/109 ذخیرهی مطالبات مشکوکالوصول
115 مواد اولیه
1/115 تعدیل
موجودیها
116 کالای در جریان ساخت
117 کالای ساخته شده
120 پیشپرداخت
مالیات
121 پیشپرداخت بیمه
122 سایر پیشپرداختها
دارائیهای ثابت
(169-130)
130 زمین
132 ساختمان
133 تأسیسات
1/133 ذخیرهی استهلاک
ساختمان و تأسیسات
135 ماشینآلات و تجهیزات کارخانه
1/135 ذخیرهی استهلاک
ماشین آلات و تجهیزات کارخانه
143 وسائط نقلیه
1/143 ذخیرهی استهلاک وسائط
نقلیه
146 اثاثه و منصوبات اداری
1/146 ذخیرهی استهلاک اثاثه و منصوبات
اداری
دارائیهای نامشهود (179-170)
170 سرقفلی
171 حقالاختراع
172
علائم تجارتی و سایر امتیازات
سایر دارائیها (189-180)
بدهیها و حقوق صاحبان سهام
بدهیهای جاری 219-200)
201 اسناد پرداختنی
203 حسابهای
پرداختنی
206 حقوق و دستمزد پرداختنی
207 سود تضمینشدهی پرداختنی
208
مالیات حقوق پرداختنی
209 سایر اقلام پرداختنی
211 مالیات بر درآمد پرداختنی
– پیشبینیشده
216 حصه جاری بدهیهای بلندمدت
218 سود سهام پرداختنی
219 سایر
بدهیهای جاری
بدهیهای بلندمدت (249-220)
220 اوراق قرضهی پرداختنی
222
اسناد پرداختنی بلندمدت
224 سایر بدهیهای بلندمدت
حقوق صاحبان سهام
(299-250)
250 سرمایه
1/250 تعهد صاحبان سهام
255 صرف سهام
260 سود
(زیان) انباشته
حسابهای سود و زیان و درآمدها و هزینهها
فروش (349-300)
301 فروش
1/301 برگشت از فروش و تخفیفات
2/301
تخفیفات ناشی از آسیبدیدگی
بهای تمامشدهی کالای فروشرفته (399-350)
351 بهای تمامشدهی کالای فروشرفته
356 مواد – انحراف
نرخ
357 مواد – انحراف مصرف
356 دستمزد – انحراف نرخ
366 دستمزد – انحراف کارایی
372 سربار جذبشدهی کارخانه
376 سربار کارخانه – انحراف هزینه
(بودجه)
377 سربار کارخانه – انحراف ظرفیت بلااستفاده
378 سربار کارخانه – انحراف کارآیی
379 سربار کارخانه – اضافه یا کسر جذب سربار
سربار کارخانه (499-400)
400 کنترل سربار کارخانه
401 حقوق
411 مواد غیرمستقیم
412 کار
غیرمستقیم
414 هزینهی حمل به داخل
417 هزینهی آموزش و کارآموزی
420
اضافهکاری
422 مالیات حقوق و دستمزد
425 حقوق ایام مرخصی
427 بیمه
434
سوخت – کارخانه
436 روشنایی و نیرو
438 تلفن و تلگراف
440 ابزارآلات
442
ضایعات
460 استهلاک – ماشینآلات و تجهیزات
461 استهلاک – ساختمان و تأسیسات
462 اجارهی ماشینآلات
463 تعمیرات و نگهداری ماشینآلات و
تجهیزات
480 تعمیرات و نگهداری ساختمان
481 تعمیرات و نگهداری جادهها
482
تعمیرات و نگهداری تسهیلات حمل و نقل
483 استهلاک حقالاختراع
قبل از هر چیز نکات زیر را
بیستی در خصوص کدینگ حساب ها بدانیم:
1) هیچ نرم افزاری نخواهد توانست
بدون وجود یک حسابدار ماهر درست عمل کند. چون در بسیاری موارد استثنائاتی وجود دارد
که نرم افزار قادر به تشخیص نیست و این حسابدار است که اسناد را صادر کرده و از آن
بهره برداری می کند.
مثلاً یک خرید ساده اتومبیل را در نظر بگیرید.
برای
این خرید چه ثبتی باید زد
حسابدار می گه بستگی به نیت داره
چرا چون اگر به
منظور استفاده خریده باشه دارایی ثابت می شه
اگه خریده در کوتاه مدت بفروشه
سرمایه گذاری و
اگه کارش خرید و فروشه اونه موجودی کالا
اگه برای نگهداری و
فروش در آینده ...
که این ها را کامپیوتر تشخیص نمی دهد.
از طرف دیگه با
وجود یک کدینگ حساب نادرست هیچ حسابداری نمی تواند گزارشگری مناسبی داشته باشد مگر
با صرف وقت و انرژی فراوان که در واقع بیهوده بوده و تنها با یک اصلاح اساسی در
کدینگ حساب ها در آن صرفه جویی می شود.
2) نرم افزاری خوب خواهد بود که در تهیه آن
علاوه بر مهندسان کامپیوتر یک یا چند حسابدار فعالیت کنند.
اول باید ببینید که
برای چه شرکتی می خواهید کدینگ طراحی کنید. نوع صنعت نوع فعالیت حتی دامنه کار شرکت
و مشتریان در تهیه کدینگ دخیل اند. الیته بگذریم از نرم افزارهایی که همین طوری
ریخته تو بازار و با یک کدینگ مشخص هستند اما نرم افزار های خوب مثل همکاران و
رایورز دست حسابدار را بازتر گذاشته اند.
3) البته اپراتور در همه موارد به کدینگ
دسترسی ندارد و غالباً در دسترس مدیر مالی شرکت هاست. یا هنگام راه اندازی اولیه
مشخص شده است.
4) به عنوان اولین اشکال باید
بگم که اشخاص بانک ها اصلاً حساب حسابداری نیست بلکه یه برچسب است که به حساب می
دهیم تا ببینیم مال کی بوده و چی بوده از کجا اومده یا به کجا رفته
مانور دادن
روی آن فقط باعث چند دست شدن حساب ها و ایجاد مشکل در زمان گزارش دهی می
شه
که در آینده با چند مثال توضیح می دهیم.
5) نرم افزار بیش تر می تواند در زمینه سرعت در
گزارش دهی و جلوگیری در اشتباهات اعداد و ارقامی در ثبت اسناد و ساماندهی و ... به
حسابدار کمک کنه. که به نظر من بهتر است روی این موارد کار بیش تری صورت بگیرد.
مثلاً جدا گذاشتن بدهکار و بستانکار در ثبت اسناد بسیار ضروری است تا هر عدد دو
بار وارد شود تا اگر بار اول اشتباه بود در بار دوم مشخص شود.
6) بحث شناور بودن حساب ها جدید نیست و از
اول بوده و هر آن چه که غیر از این بوده یک اشتباه بوده که تنها برای حسابدار در
گزارش دهی اشکالاتی ایجاد می کند.
طراحی
کدینگ حسابداری
برای طراحی کدینگ در قدم اول بایستی گروه حساب ها را
تهیه کنیم.
گروه حساب ها به دو دسته کلی
تقسیم می شوند:
1. گروه حساب های حسابداری:گروه
حساب های حسابداری، در واقع حساب هایی هستند که در صدور اسناد از آن ها استفاده می
کنیم. از این پس از ان به عنوان گروه حساب ها یاد می
کنیم.
2. گروه حساب های تفصیلی:گروه حساب های
تفصیلی که در واقع جهت اقدامات کنترلی استفاده می شوند و مربوط به حساب های
حسابداری نبوده و شامل اسامی می باشند.
این دو گروه حساب متمایز از هم
بوده و کدگزاری آن ها به صورت کاملا جداگانه انجام خواهد شد.
گروه حساب های
حسابداری
کد حساب گروه حساب
1 دارایی های جاری
2 دارایی های غیر جاری
3 بدهی های جاری
4 بدهی های بلندمدت
5 حقوق صاحبان سهام
6 درآمدها
7 بهای تمام شده کالای فروش رفته و خدمات ارائه
شده
8 هزینه ها
9 سایر حساب ها
مفهوم کد گروه حساب:
همان طور که مشاهده می کنید عدد 1 به گروه حساب دارایی های جاری تخصیص داده شده
است. این به این معناست که هر حسابی که با کد 1 شروع شود، یک دارایی جاری است.
نکته: پس زمانی که حساب های کل زیر مجموعه هر گروه را می خواهیم تنظیم کنیم
باید دقت کنیم که هر حساب در طبقه خودش قرار گیرد.
گروه حساب های تفصیلی
کد حساب گروه حساب تفصیلی
101 پرسنل
102 اشخاص حقوقی و حقیقی
103 پروژه و کارفرما
104 بانک ها - شماره حساب ها
105 شماره سفارش یا شماره اعتبار
106 مراکز هزینه
107 شماره قراردادها
109 سایر
همان طور که می بینید کد 107 تا
109 خالی گذاشته شده که در صورت وجود گروه جدید در آن درج شود.
شروع شدن کد
گروه حساب تفصیلی با عدد 1 هیچ ارتباطی به گروه حساب ها ندارد.
همان طور که
مشاهده می کنید عدد 101 به گروه حساب پرسنل تخصیص داده شده است. این به این معناست
که هر تفصیلی که با کد 101 شروع شود، یکی از پرسنل شرکت است.
برای کدگذاری
مرحله دوم تفصیل با توجه به دامنه شرکت عمل می کنیم. برای مثال اگر شرکتی دامنه
فعالیتش زیاد باشد، تعداد سفارش هایی که دارد بیش تر بوده و نیاز به کدهای بیش تری
دارد و به همین دلیل گذاشتن کد 10501 تا 10599 برای این شرکت درست نمی باشد چرا که
در این صورت فقط 99 تا سفارش امکان کدگذاری دارد. پس در کد گذاری باید دقت شود که
جای کافی برای سرفصل های بعدی وجود داشته باشد
این موضوع برای کلیه سرفصل
های گروه حساب های تفصیلی نیز صدق می کند.
از طرف دیگر این موضوع برای کلیه
بخش های کدینگ حساب ها صدق می کند. برای مثال حتی در گروه حساب های تفصیلی اگر یک
شرکتی با توجه به حجم فعالیت خود نیاز به گروه های بیش تری داشت، مثلا می خواست
شماره قراردادهای تسهیلات را از شماره قراردادهای فروش جدا کند، یا ... باید در
تعبیه کدها دقت کنیم که جای کافی برای مابقی گروه ها وجود داشته باشد و از طرف دیگر
جای خالی برای گروه های جدیدی که ممکن است نیاز به ایجاد آن ها بعدها پیش بیاید
وجود داشته باشد.
در این حالت برای مثال به جای کد 109، کد آخر گروه حساب های
تفصیلی 129 می شود. (که این تعدا گروه با توجه به حجم تفصیل مورد نیاز شرکت تعیین
می شود.
دوستان توجه داشته باشم که در کدهای
تفصیلی به هر فرد فقط و فقط یک کد تفصیل می دهیم و این مهم به منظور گزارشگری بهتر
است.
برای این که بتوانیم با گزارش گرفتن در سطح تفصیلی حساب ها کلیه حساب های
مرتبط با این تفصیل را تشخیص دهیم
روش خرید: برای خرید کدینگ حساب ها - نرم افزار های حسابداری، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.
نرم افزار يک ماه رايگان
شرکت نیک رایان در جهت نیل به هدف جلب رضایت و مشتری مداری با ارائه برنامه یکماهه رایگان قصد دارد به تمامی مشتریان نکته سنج و مشکل پسندی که متقاضی یک برنامه حسابداری ساده ، کامل ، کارا و قوی هستند این نکته را عنوان کند که برای انتخاب و استفاده از این نرم افزار یک ماه زمان دارید تا کلیه امکانات این نرم افزار را مورد ارزیابی قرار دهید ودر نهایت با اطمینان کامل از کارایی و جامعیت اقدام به خرید نمایید.
علاوه بر این شما می توانید بجای یک ماه تست ، یک ماه اطلاعات واقعی حسابداری خود را وارد سیستم نمایید وپس از خرید ادامه آنرا عمل نمایید
برنامه حسابداری یک ماهه رایگان یک CD شامل فیلم معرفی و برنامه حسابداری می باشد که شما می توانید علاوه بر برنامه ، فیلم معرفی را نیز در سیستم خود نصب کنید . پس از نصب با اجرای برنامه توسط آیکونی که روی صفحه Desktop ایجاد شده و یا زدن کلید های میانبر Alt + s (بعد از یکبار ریستارت کردن سیستم پس از نصب برنامه) صفحه ای ظاهر می شود که در آن دو کادر حاوی دو شماره سریال مشاهده می شود.
در این زمان کافی است با یک تماس با شرکت واعلام دو شماره سریال ، سریال سوم را دریافت و در کادر سوم وارد نموده و بازدن Enter برنامه شروع بکار خواهد کرد
لازم بذکراست زمان از تاریخ اولین سند تا یک ماه بعد محاسبه شده و پس از این تاریخ برنامه با پیامی به شما اجازه ورود اطلاعات جدید را نمی دهد . اگر بخواهید بازهم ورود اطلاعات داشته باشید میتوانید اطلاعات قبلی را پاک کرده و مجددا ورود اطلاعات در بازه یک ماه داشته باشید.
نرم افزار کامل يک ماه رايگان
حجم فايل: 182.37 MB
نرم افزار يک ماه رايگان بدون آموزش صوتي
تصويري
حجم فايل
: 41.3 MB
دانلود
آموزش جامع كارشناسي حسابداري،ماليات و تكميل اظهار نامه،آموزش رافع 7 و نمونه كدينگ حسابداري و ...- اوريجينال
|
شماره ثبت در اداره ي فرهنگ و
ارشاد اسلامي و مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال : 736 روش خرید: برای خرید آموزش جامع كارشناسي حسابداري،ماليات و تكميل اظهار نامه،آموزش رافع 7 و نمونه كدينگ حسابداري و ...- اوريجينال، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید. |
آموزش حسابداری جامع / اورجینال/ |
آموزش حسابداری جامع - اورجینال
این محصول مشتمل بر ۲۴ ساعت آموزش رسانهای است .برای تهیه مطالب و ارائه آن زمانی
معادل ۵ ماه کاری وقت صرف گردیده تا در نوع خود محصولی بی نظیر و با کیفیت
باشد... روش خرید: برای خرید آموزش حسابداری جامع / اورجینال/، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید. |
آموزش جامع حسابداری ( همراه با نرم افزار)/اورجينال/ |
روش خرید: برای خرید آموزش جامع حسابداری ( همراه با نرم افزار)/اورجينال/، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید. |
آموزش جامع حسابداری در Excel روش خرید: برای خرید آموزش جامع حسابداری در Excel، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید. |
تعداد صفحات : 12